Del 3!! Julafton och Juldagen!

Jag vet att snabbhet är ibland inte min styrka;) Är i en "villintesittaviddatornperiod" just nu men jag måste ju få det feta jag sitter på ur vagnen nån gång!!;)

   Julafton var en underbar dag och kväll! Hade så mysigt allihopa tillsammans!  Pyssel i massor, duka bordet och vika servetter, matlagning i ännu mer massor,prinsisar och köttbullar icke att förglömma, den läskiga gravade laxendet skall ju helst vara rökt!! 
   SLUTRESULTATET BLEV: Med andra ord...Fantastiskt gott!!!! Som alltid på julbordet!
   Senare var det lite julklappar och babbel mest! Den mest roade var nog.. Hhhahah mmm just det..Nisse;)( Snygg kille va Mostrar)
   Vi rev av ett par riff på Guitarhero´och ett par rader med Singstar Riktigt skoj hade vi!;)
Därefter var det mys i...... soffan...... och BORTA MED VINDEN( mammas och min favorit) gluttande!! 

   Det är ju lite av en tradition i Kantlax(Finland?) att elda på Julafton men i och med att det typ blåste storm den dagen och kvällen så blev det uppskjutet till Juldagen!
Självklart var de 2 största pyromanernaute snabbt för att få igång "brasson"!!
   Jag själv tog mej bort ti "Rävvas" in mout "Bärtills" för att träffa min älskade Annso och även lite snabbt goa Mamma Maritha!( Kramar till dej i massor)
   Annso och jag tog våra kameror på en hääärlig promenad,  som innehöll solsken skratt  prat ända inifrån hjärtat, och bit av kylan i kinderna!;)
   Vi gick hem till oss för att se hur "eldassi" hade gått,, och det hade ju tydligen som till synes brunnit bra!! En hel tall försvann! Bra kämpat Mommo och Oosa!Hhihihihih
   Jaa vi har haft en underbar Jul här i Kantlax! Tack Mamma Mormor och Ingvar  för allt Ni gjorde för oss allihop;) Ni är underbara! 
   Som alltid kändes det hemskt att åka hem därifrån, för va någon annan än säger så finns det inget annat ställe i världen som är bättre än Kantlax! KANTLAX I MITT HJÄRTA!!!!!
   Jaa en liten kort version av allt mysit vi gjort i Kantlax!
   En puss och kram till Stig och Solveig för de få men härliga timmar vi var hos Er! Det blir mer i sommar!
Självklart sist men inte minst en Puss ti Favoritsläktingen Anders o Mimmi medräknad oxå!
   Sååå nu har jag varit lite flitig iallafall!
Pussar o Kramar for now! I´ll be back!

  

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Mums! Massa god mat! =) Kul att läsa uppföljningen, vi har väntat på den! =) Sköt om dej! Puss och kram

2008-01-13 @ 08:48:37
URL: http://ashtanga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0