Semester i Italien, Salento!

DEL 1.


Nu är vi framme vid semester 2011, i Italien, Salento, måste tillägga, vårt nya PARADIS!
   
   Den 2 Juli, lördag, efter Oosas Mammas ankomst, pussande o kramande av Bosse och Annis, så packade vi in oss i bilen runt 15 tiden för att bege oss mot Skavsta Flygplats! 3 timmars resa i regn, åska o sol! Poppade musik och jag satt och gjorde armband i massor!

   Väl incheckade och ätit en bit mat, så gick planet vid 20,40 till Stansted London! Tog ca 1,50 min. Vi hann precis typ komma in på flygplatsen så var våra väskor redan ute, det gick snabbt vill jag lova! Här skullle vi spendera natten på Radisson Hotel. Och vilket hotell sen..jösses så lyxit det var! Vi åt lite o kröp sen i säng för 04,45 skulle vi upp!

   Incheckningen 05,30 började med att vi stod i fel kö i ca 30 min men det gick bra ändå, vi hittade rätt tillslut. Fastnade i kontroll av handbagage pga snus, o det tog en jäkla tid men vi hann!
Planet till Brindisi tog ca 2,20 min, o det var en tung resa för mina öron, hade galet ont men trumhinnan sprack inte åtminstone.

Det var underbart varmt när vi steg av planet i Brindisi! Tog oss till en biluthyrning där vi bokat en bil för en vecka! Det blev en FIAT PANDA! Hhahahha! Sötaste bilen jag sett nånsin!

   Resan till vårt hotell Porto Selvaggio skulle ta ca 1 1/2 tim. Oosa styrde kosan o jag var kart & GPS läsare, vår för övrigt bästa vän! Det tog lite längre tid visst..men vi kom fram hela iallafall! Shit pommes frites va Italienare kör fulständigt urbota galet! Men det konstigaste av allt är ...Det funkar!

   Väl framme vid lägenhetshotellet , 15,30 ca, så packade vi upp, smörjde in oss (ständigt jobbit moment) och körde ner till "vår "strand som tillhörde hotellet.. som inte var en strand utan klippor, berg o sten, typ livsfarligt att bada vid, men ett vatten som var fantastiskt! Vi tog oss ett dopp, låg en stund i varsin stol o sen åkte vi hem, fixade oss o körde ner på byn för att hitta mat! 

   Vi hittade en fin restaurang nere vid stranden, men gick ganska hastigt därifrån för att det var en så sur gubbe som ja svär va i klimakteriet som gav oss så taskig service att jag knappt varit med om maken! Joo det skulle kunna jämnföras med servicen på PM här i stan!
Vi letade o letade, började få lite smått panik o hungern trollar ju inte fram det bästa humöret hos fröken som skriver så vi var på väg att ge upp, men hamnade på ett litet ställe, typ snabbmat inne på en bakgata där vi fick sådan service, trots att han inte kunde engelska. Men med kroppsspråk, ordlistan lite spanska o leenden så löste sej allt! Det var mat rykande hett direkt från...micron! Men det smakade gott o han var fantastisk så det sket vi i!

   Efter en skön natts sömn åt vi frukost, packade ryggan o kamera och begav oss ner till byns strand, Torre S. Isidori. Helt fantastiskt! Här låg vi hela dagen o njöt som två små barn på julafton!

                               


Här fick ni del 1 av vår resa;)

Ciao!



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Mmmmmmmmmmmmmmm...mysigt.....:) Väntar på del 2 nu :)

2011-08-13 @ 12:56:08
URL: http://nillansliv.blogg.se/
Postat av: joss

Jag läser trots att det är kommentarslöst <3 <3 <3

2011-08-18 @ 21:11:47
URL: http://tornrosbuske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0