Måndag 13 Februari!

Gokväll mina kära!

   Har ni haft en bra måndag? Jag har jobbat idag och det kändes skönt måste jag säga. Lyxit att få känna sej lite viktig eller meningsfull!

   Har kommit in i lite konstiga tankebanor, eller jaa så konstiga är dom väl inte har väl mer eller mindre alltid tyckt så om mej själv,, Ska försöka förklara, eller ni som känner mej vet hur taskigt självförtroende jag har men...

   Jag vet att man kan inte jämföra sej med hur man såg ut förr i kropp o så, men just nu känner jag mej hemsk! Fet som fasen, känner mej så oerhört ful (mer än vanligt), blir nästan illamående när jag ser mej i spegeln, kan inte sminka mej så att man ser trevlig ut heller längre, ingenting sitter fint, under dessa få veckor av hormonbehandling har jag gått upp nästan 6 kg o det känns fruktansvärt.

   Svårt att förklara, jag vill bara krypa ur mitt skinn liksom, känner mej så galet oattraktiv att jag skulle bara vilja gömma mej! Jag vill så gärna komma igång med nåt, göra någonting för att komma lite iform , men det finns ingen lust o ingen ork på nåt sätt, jag vet inte var dessa känslor kommer ifrån men dom e jobbiga. Visst en fis i rymden o ilandsproblem men jag har inte under hela mitt liv lyckats ta mej ur dessa tankar o känslor! Bara han där uppe ska veta vad både Pappa och Oosa o även mina systrar försökt hjälpa mej, men kan inte slå bort att tycker att jag är ful o inget värd jämfört med andra.

   Dessa tankar gömmer sej dock undan där bak nånstans under perioder så att jag inte ständigt tänker på det, som tillexempel när jag har jobb under en längre tid eller så och mår bra o trivs i det, men ligger alltid o gror lite ändå..

   Så knäppt när man sitter på bussen, eller går på stan o tittar sej omkring  på alla tjejjer o tycker herregud varför är alla så snygga o passar i allt mm, blir liten som en myra av dessa tankar o önskar nästan att man vore osynlig. Avundsjuk på allt o alla, tycker att alla stirrar på en o varför gör dom d? Jo för att jag ser konstig eller ful ut..

   Jag e ganska bra på att dölja mitt taskiga självförtroende för e oftast glad, o kan ju prata o så! Sen pratar man inte om sånt här heller för det är löjligt, oväsentligt , ja allt sånt, men det sköljer över mej och vet inte hur jag ska bete mej och vara liksom...

   Jag kände att jag måste bara få det ur mej, om ni nu kan förstå vad jag skriver! Har så svårt att beskriva o skriva det bra men försöker.

Snart kommer Oosa hem, jag skall hoppa i duschen, för imon är det jobbdag igen! 8-20;) 
Tack för att ni lyssnar, och kommenterar och bryr er kära ni!

Puss och Kram o hörs imon!
<3<3<3

Kommentarer
Postat av: lilljen

älskade älskade underbara jessan" . I mina ögon är du både vacker snygg o underbar, ja listan kan göras låååååång!!!

helt perfekt!! när ja lärde känna dig för sådär ca 15 år sen (oooj så länge sen) så kommer ja ihåg att ja tyckte du var huuur snygg som helst.. ja ville se ut som du. o än idag.. 15 år senare är du fortfarande en av de vackraste ja känner. Både på utsidan och insidan! Miljoner med kramar o kärlek till dej!

2012-02-13 @ 23:12:32
Postat av: Pernilla

Du är vacker & har ett strålande sätt som gör alla glada omkring dig.

Jag vet vad du pratar om. När man får barn förändras kroppen med...jag har sen innan jag fick dottern, ökat mer än 10 kg. Kanske va jag lite väl i underkant då...men mer än 10 kg pluss ligger jag..å visst...jag vill inte se ut som 17 igen....men jag är nog kanske besviken på hur jag låtit de gå. Ork & lust till friskis el gym - har jag inte........kram

2012-02-14 @ 06:11:41
URL: http://nillansliv.blogg.se/
Postat av: Jenny

Titta i den där spegeln igen! Du har inga konstiga vårtor eller långa skäggstrån, inte heller ett ihopväxt ögonbryn eller pucklig näsa. Du har fylliga läppar, äppelkinder och ögon som smaragder. Och sänker du blicken en aning ser du ett hjärta av guld.



Vackraste syster, vore det som du säger skulle vi be dig ha en kasse på huvudet när vi går brevid dig. Istället skrattar vi och har roligt och underbart i ditt sällskap - du är fantastisk människa! Och du är inte på något som helst sätt sämre än dina medmänniskor - tro aldrig något annat!

Jag älskar dig älskobert!

2012-02-14 @ 13:18:35
URL: http://www.fyraifamiljen.se
Postat av: Anonym

Älskade vännen, så ska du INTE tycka!

Jag vet att det är svårt å ta sej ur träsket men för mej å många många andra är du otroligt vacker, smart, snäll, eller rättare sagt snällast, duktig, ambitiös, med stark vilja och väldigt mycket styrka.

En starkare människa att ta sig vidare i livet trots många motgångar får man leta efter.

Du är den bästa vän man kan ha å en stor skönhet!!!

Styrka till dej min underbara vän!!!

2012-02-14 @ 14:16:53
Postat av: Oscar

Du är det vackraste och bästaste jag vet! Och du är min!!! Vilken tur jag har!

Puss!

2012-02-14 @ 18:48:38
Postat av: Joss

Jisses jag kan inte annat än att hålla med syster Jen!! Jessan säg inte så! Du är ju så fin med dina tattarlockar å KVINNLIGA former!! Attans bananer att lillesyrran ska behöva läxa upp dig! Skriv upp shopping på schemat så ska jag få dig att känna dig som den vackra prinsessan du faktiskt är!! Älskade, usch å du hemska demon i min syster försvinn! Åh Jessan kasta spegeln å köp en ny å inte från lustiga huset!!! Älskar dig!!!

2012-02-15 @ 00:46:40
URL: http://tornrosbuske.blogg.se/
Postat av: Pappilallo

Jessica.. du är älskad av alla å jag tror inte det finns någon mer än du själv som inte kan älska dej..å hur jag ska få dej att förså det det vet bara han där uppe.. Jag har sagt dej tusentals gånger att det vackraste av det vackra det sitter innut i en.. det är där det vackra sitter det som är på utsidan det är bara ett skydd för att det vackra inte ska bli skadat..Det finns en som jag har lärt känna nu inte så att jag har träffat honom personligen men jag vet att han finns det har hänt så många konstiga saker som har fått mej att fatta det nu.. Å han älskar dej så mycket så du inte tror att det finns så mycket kärlek i hela världen.. honom ska du släppa in i ditt hjärta det är bara du som kan det för det finns bara ett hantag till den dörren och den sitter på insidan.. Puss å Kram pappas stora lilla älskade barn...

2012-02-15 @ 20:42:43
Postat av: Christina

Kära Jessica, lyssna på alla här och ta till dig. Jag säger som din pappa, det finns nog ingen som inte kan älska dig.

Kram,

C

2012-02-20 @ 19:58:51
URL: http://www.moren.nu
Postat av: Lullsa

Min finaste Jessa! Så många gånger vi har haft den här diskussionen, Jag har suttit där bredvid - tröstat, kramat, uppmuntrat och ofta skrattade vi på slutet. Du är så fin att du inte inser det själv. Läste Jennys inlägg ovan och tårarna kom. Det är så sant. Du är inte bara så fin utanpå, du har ett hjärta av renaste guld och jag känner ingen som är så genomgod som du. Men jag förstår hur du känner. Det spelar ingen roll vad andra säger - ibland när man tittar på personen i spegeln och tankarna snurrar... Men bara så att du vet - du har fel!



Pussen, kramen, tycker om, mycket... <3

2012-02-21 @ 10:35:25
URL: http://omjoan.blogspot.com/
Postat av: mikkis

Men kära söta du. Du är en av dom vackraste människorna jag vet. Kanske inte du känner av de, men vi andra ser dej o ser en vacker å genomgoo tös:-D

Allt de extra du nu fått, ger dej extrakilona....mentänk inte på de....för det är endasr du som ser det...känner det å stör dej på det...

Minnssjälv hur jobbit de va att ha extrakg på sej....stog framför spegeln å grät...men gumman, de e övergående...

Du har en aura runt dig som är stark å fin, det är inte alla som får äran att bära den...inte dom smala vackra ens....



Nu plockar du fram finnen i dej å tar en ny titt i spegeln å säger....fan va ja e snygg....å snyggare kan ja bli:D

2012-02-24 @ 01:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0