Måndag den 20 Februari 2012

Hej nära och kära!

Hur mår ni och hur har ER helg varit?
Min har varit underbar!

   För någon timme sen hemkommen från STHLM! Kom upp ganska sent i fredags! Åkte till Josse och Mischa en sväng på typ nattligt besök! Lille Malle vaknde så han var uppe och busade med oss oxå;)

På lördagens förmiddag så åkte Josse, jag och Eddie till Farsta Centrum för att piffa upp mej lite! Josse är duktig, ja även Jenny såklart eftersom dom hade konspirerat tillsammans på telefon innan vad Josse sku se till att jag sku ha för kläder;) Så tacksam för all hjälpen o fina grejjer blev det oxå! Lite nervös över vissa av dom, tillex byxorna, det här med att behöva visa rumpan helt plötsligt! Gick ju bra förr när jag va yngre och faktiskt hade en fin rumpa, men nu tycker jag bara att den e stor o tjock som resten av mej, men Josse fick mej att känna mej fin och när till omed Eddie säger att " Moster, jag tycker att du är jättefin iden klänningen , den ska du ha, och dom byxorna med" då kan man ju inte göra annat än att lyssna! Hhihhi!

   Därefter dessa timmar, så åkte jag , Oosa, Josse med familj in till stan för att få pussa och krama på min Mamma!! Åhh va underbart det var! Vi spenderade ett par timmar på Ingvars klubb i Odenplan! Spelade biljard, fikade och pratade! Sååå härligt!

   Sen runt 18.30 så körde Josse oss till Söder, Heleneborgsgatan, där vi sprang upp till Oosas syster Stina med familj, kramades och sa hej, för att sedan direkt knalla till Högalidsgatan, till familjen Blompan! Pappa och Liv kom dit med!
Middag bestående av en ljuvlig fisksoppa, galet gott vitt vin, efterrätt och dessertvin, senare rödvin, prat i mängder, skratt och riktigt mys! Fantastisk kväll, och natt! Vi var hemma vid halv tre tror jag!

   På söndagen, något trött o kanske liite bakis, och början till sjuk så träffades jag , min syster Jenny med familj, LillNennie, Pappa och Oosa i Tyresö centrum! Vi åt en bit på Hörnet och knallade sen en stund där! Mys!
Sen begav Oosa och jag mej till Lidingö, Bosön, för att använda julklappen som Oosa fick av mej! Ett provapå dyk med tuber och sånt! Kul att titta på och vara fotograf såklart! Han var så duktig så och han tyckte det var riktigt kul oxå!

   Därefter dessa timmar åkte vi till Oosas äldsta syster på Gyllenstiernsgatan för att ta en liten fika! Det var oxå som alltid riktigt kul att träffas!

Tog oss hem till Tyresö igen och knallade iväg till Jompa och Gina, där vi var bjudna på middag! Timmarna av prat skratt o trevligt bara rusade iväg som vanligt när man har kul! Hemma vid 22.30 ca, sen åkte jag återigen en svänga till Josse för att hämta lite kläder som jag fått, massor med fint påfyllt i min garderob!
När jag kom hem ti Pappi strax efter 00, så hade jag blivit ordentligt sjuk! Stod i duschen i ca 40 min o hade så varmt att en vanlig människa typ fått brännskador. Jag frös nåt så kopiöst alltså! Vid sängdags så var febern galen! Så varm o så ont i kroppen att det kändes som att jag brände mej på mej sjäv,,usch! Inte många timmars sömn, o vid uppgång imorse så svettig o kallsvettig på en och samma gång och halsen tjock o ond me;(

   Nu har jag iallafall ingen feber, men ont i kroppen och halsen.
Resan hem gick bra men sov ganska mycket. Nu är vi som sagt hemma, halva hjärtat e kvar hemma i Sthlm som vanligt men det går över!

Sammanfattningsvis: En fullspäckad men fantastisk helg att minnas!

Bilder kommer men håller på och laddar batteriet till kameran lite så jag kan använda kabel från kamera in i datorn så vi får vänta lite;) Ni får nöja Er med att läsa så länge!

Puss och kram till Er från mej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad skönt att du mår bättre nu, inge kul att vara sjuk! Och dusch hjälper knappt när man fryser så pass, då krävs ett badkar med nästintill kokande vatten:)



Och klart att du är fin- det är inte antal kilon som är viktigt utan hur man använder dem :P



Massor med kramar!

2012-02-20 @ 19:54:35
Postat av: Lene

Denna kommentar var från mej:

vad skönt att du mår bättre nu, inge kul att vara sjuk! Och dusch hjälper knappt när man fryser så pass, då krävs ett badkar med nästintill kokande vatten:)



Och klart att du är fin- det är inte antal kilon som är viktigt utan hur man använder dem :P



Massor med kramar!

2012-02-20 @ 19:55:25
URL: http://navysfamilj.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Åhh va roligt. Ja en upp-piffning skulle inte alls vara fel, & jag gissar att de passa dig utmärkt, får man se nåt kort på en uppklädd en? :) kram

2012-02-20 @ 21:06:39
URL: http://nillansliv.blogg.se/
Postat av: Lotta

Oj hjälp, vilket schema. Tack för att ni hann med oss också, alltid lika roligt att ses!

2012-02-21 @ 20:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0