Ska våldtäktsoffer, incestoffer få göra abort?

Jag läste en fruktansvärd artikel nu ikväll, där presidentkanditat Rick Perry, USA, tycker att våldtäkts eller incestoffer inte ska ha rätten till att få göra abort.
 Han kunde sträcka sej till att om det var fara för kvinnan, alltså om hon var på väg att dö eller att det fanns nån fara för hennes liv, då sku hon få göra detta.

   Jag blir alldeles mörkrädd alltså. Vad är denna människa för en IDIOT? Hur kan man ens tänka i dom banorna?
Det är fel att ta ett liv antar jag att han tycker i och med att han är religiös. Men va  e det för sjukt, ett barn har kommit till i en fruktansvärd skräckupplevelse, som jag inte ens kan tänka mej, o dessutom bli tvingad till att behålla det. Så oönskat och så hatat förmodligen. Vad är det för värld att behöva ta fram ett barn som aldrig kommer att bli älskat och omtyckt?

Usch jag blir så  arg... Vad tycker ni om detta mina nära och kära??
Försöker skapa lite debatt, det är spännande!

Puss och Kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

He är juhelt jävla sjukt. Menar gubben att kvinnan ska kunna bära barnet i magen å må bra i graviditeten....påminnas av den hämska trsumat.....

Ett barn ska komma till världen på ettbättre sätt...undrar vart kärleken har försvunnit?



Skulle ja blivåldtagen, skulle ja må så dåligt...psykbryt...än till mera att vårdtäcksmannens spermie växer innom mej...räcker de i te att folket mår så dåligt som dommår redan....eller ska vi göra världen gill en jävla psykoparisk värld....

2012-02-24 @ 22:33:51
Postat av: Pernilla

VA? Helt j*a galet,,,fy så fruktansvärt......Jag hoppas VERKLIGEN inte de kommer att "gå igenom"

2012-02-25 @ 11:18:14
URL: http://nillansliv.blogg.se/
Postat av: fastern

Det måste ju helt självklart vara upp till flickan/kvinnan själv att bestämma det. Även om hon skulle hata mannen om utsatt henne för detta så kanske hon ändå skulle vilja behålla det lilla barnet. Det finns nog många barn i världen som är avlade under tvång både i och utanför äktenskapet och de barnen är förhoppningsvis älskade för att de är barn och inte som resultatet av en våldshandling. Låt kvinnan avgöra och inte nån j***** politiker eller lag. Så det så

Fastern

2012-02-25 @ 14:00:56
Postat av: Jessan;)

Jag håller självklart med dej faster, att det är ju såklart upp till flickan, alltid, jag bara utgick från att flickan inte ville, o så är d ju kanske inte alltid!

Va kul att ni debatterar lite med mej;)

Puss ti er alla!

2012-02-25 @ 21:19:57
Postat av: lis lovén

Eftersom jag levt så länge inom vården blir det här så personligt för mig. Jag har träffat så många offer för diverse övergrepp.Och det är till de utsatta jag vill lyssna. Vad säger de om sin situation? Ett trauma är svårt att leva med, och det är säkert svårt att leva med... ja som utsatt barn, tonåring.hittar inte riktigt orden

2012-02-26 @ 16:42:56
Postat av: Lene

Sånt ska ingen annan än offret själv få bestämma så den där politikern kan ju bara ta sig nånstans!



Tack för mig

2012-02-27 @ 15:41:46
URL: http://navysfamilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0