Vi börjar om..27 Februari och måndagkväll!

Jag har jobbat fredag-söndag, en bra helg! Idag sku jag slutat kl 15.30, men sjukdom infann sej på jobbet så jag tog passet till 20.00 oxå så det bllev en lång och hängig dag.. Är ju inte frisk i halsen riktigt och febern infann sej med , men vad gör väl det om 100 år?

   Imorse åkte jag till en av våra omsorgstagare, som senare idag skulle åka till djursjukhuset och skicka sin lilla Herman , 10 år, till katthimlen:(
Jag försökte igår trösta lite och berätta av min egen erfarenhet av Vår Herman om när han fick lufsa upp ti himlen..
   Hon var väldigt ledsen, såklart, och berättade i söndags, att hon har inte ens något foto på sin lilla bebis så idag tog jag med mej min kamera för att fota Herman...
Fick jättefina bilder på både honom och de två tillsammans.

Kände att jag under detta besöket blev mer o mer lessen men vilje ju inte visa det för henne så när jag gick därifrån så sprutade tårarna på mej.. Usch så hemskt det var, gick i minnet igenom hela dagen med Vår Herman i minnet. Hur han somnade in i min och Oosas händer, hur vi lade ner honom i en kista, när vi satt i bilen med honom till Lammhult för att begrava honom hos Farfar, hur vi öppnade locket på kistan för att pussa honom Hejdå och han fortfarande var varm.. Fyyy så jobbit det blev...

   När jag kom hem ikväll så tittade jag på lite filmer med lilla Nisse, o jösses vad tårarna rullade,, Mammas himlabebis...
Många fina minnen men fortfarande svårt att se utan tårar..
Men BosseBus kom in och tröstade sin Mamma, pussade henne och sa att Storebror mår bra;)

   Nu ska ja snart pysa isäng, är så trött!























Puss o Kram från Oss<3<3<3

Kommentarer
Postat av: fastern

Vad fint du gjorde för din vårdtagare. Tänk att du tog med kameran och fotade, det betydde nog jättemycket för den personen. Du har ett hjärta som ät större än Växjö.

Fastern

2012-02-27 @ 22:36:58
Postat av: Joss

Mosters lilla Nisse <3 Eddie pussar på kusin Hermlan osså <3 lille Jaason <3 å Hilding hihii kärt barn har många namn å många minnen me mosters bästa <3

2012-02-27 @ 22:37:29
URL: http://tornrosbuske.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Å va fint gjort....säger ju de du e genom go rakti igenom! Finns inget ont i dig alls :).....

Usch j jag minns då vi blev tvunga att avliva vår Celeste ;/ Min bebis...va så jobbit att jag inte ens åkte med, klarade inte av de......;/

2012-02-28 @ 08:32:09
URL: http://nillansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0