20 Mars 2012 och så mycket som tisdag!

Gokväll på Er alla!


Hur mår ni och hur har ni haft det! Jag har inte varit här på ett par dagar nu, har varit på lite dåligt och konstigt humör och jaa..då tappar man känslan ibland! Men nu e jag här hos er igen!

   Helgen som var, va lugn o skön! Lördagen va alldeles på tok för slö nästan! Lite pyssel o värk i armen.
Mat på lördagskvällen var fläskytterfilé, fylld med mozarella o basilika, och ugnsstekt! Gott!

   Söndagen gick i städningens tecken kan man säga o så roligt det var o fint blev det med!! Strök, vad som kändes som tusen gardiner o dukar, skurade toaletter o tvätta o plocka!
Nu är vardagsrummet alldeles vitt o tjusigt! Jaaa juste..jag sydde ju tre kuddfodral ti soffan oxå! Svarta! Tack syrran för din hjälp jag klarade d tillslut!!;) Blev så tjusit! Hade de tygerna hemma, men nu tänkte jag införskaffa mej ett tyg i lila med! Blir nog snyggt!
   Söndagsmiddagen blev en jääättegod Fiskgryta med vit fisk, lax, räkor, potatis o paprika, vin o grädde o massor med gott i!! Mumma!

   Måndagen, igår alltså va en riktig f***dag! Var på ARBETSFÖRNEDRINGEN som min pappa kallar dom! Vilka =(&(/&=/%&(/  som jobbar där alltså. På riktigt, varför finns dom??? Skulle önska att varenda kotte där fick komma ut i verkliga livet o prova på att bli arbetslös! Satt där i typ 2 timmar o detta sades i runda slängar:

Du måste aktivt söka jobb men du ska ju inte få nåt för då får du ju inte akassaersättning längre.
Du måste komma på varenda möte, det enda giltiga själet till frånvaro är om du jobbar. Jag berättade för henne att jag kommer så småningom befinna mej på sjukhus etc i o med provrörsbehandling i Malmö o resor dit mm. Ja men det spelar ingen roll sa hon kommer du inte så blir du avregistrerad o får inga pengar.
Du ska söka alla jobb
Om det bara låt säga finns jobb i Norrland o en tjänst där passar in på dej så måste du flytta annars får du inga pengar.
Bla bla blaa,, o detta sitter hon o säger med ett jättemysit smile. 

   Usch ja tål inte detta ställe! Var man inte under bordet helt innan så är man där och ytterligare några meter längre när man går därifrån. Fy fasen! Så nu har jag sprutat eld färdigt!

  Idag har jag tvättat lite, haft kunder, tittat på Twilight Saga part one!! Åhh jesus så spännande o så måste man vänta ända till november!! Suuuck! Jaa va har ja mer gjort? Inte så mycket faktiskt! Pysslat lite o så bara.

   Så exklusivt som köttbullar o spaghetti blev det idag!
Nu tänkte jag titta på ett avsnitt av Unforgettable!

Puss mina kära o goa!


Kommentarer
Postat av: Pappilallo

Du får gärna klaga men välj gärna lite bättre språk för kommer det fram i fel sammanhang så kan det tyvärr ligga dej väldigt negativt i fatet..

Pappa älskar dej och glöm inte att göra som jag sa till dej,,pok

2012-03-20 @ 22:04:40
Postat av: Jenny

Du ska se att det ordnar sig systra mi <3

Vet det inte är kul att behöva gå igenom det du gör men oj vad stark du kommer vara när du kommer ur detta!

Vill ju se kuddarna juuuuu... Puss!!

2012-03-21 @ 06:28:47
URL: http://www.fyraifamiljen.se
Postat av: Jessan!

Så pAPPI!Fast d e min bologg o jag egentligen får skriva vad jag vill... pusss!

Postat av: Christina

Hu ja, jag vet! De är avprogrammerade från känslor där, tror jag. Annars skulle alla sluta efter en månad. Hoppas det löser sig för dig snart. Du brukar ju inte ha svårt för att få jobb. Kram, C

2012-03-21 @ 12:28:56
URL: http://www.moren.nu
Postat av: Lene

Min uppfattning är att det spelar väldigt stor roll vilken handläggare man hamnar hos hos AF, men visst kan de vara sjukligt dryga och oinspirerande ibland!!! Jag har mitt jobb på BG tack vare dem, så helt värdelösa kan de inte vara:) Sen att jag hade ett jobb redan när de höll på att dela ut mina kontaktuppgifter till höger och vänster är ju en annan sak:)



Kram på dej!!!

2012-03-21 @ 15:14:59
URL: http://navysfamilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0