Överraskningarnas Lördag!!

Utan ett ord till någon så brassade jag upp med en kompis till Sthlm i lördags för att jag kände..- Nää jag vill inte missa några fler 1-års kalas! Så på eftermiddagen blev  jag avsläppt av min vän i T-centralen, för jag tänkte att ja måste ju köpa en present först till min lilla PRINSESSA Tåva som fyllde 1 år i fredags! Mmmm..juste..Lång historia kort,,,- Världens minsta människa, in på världens största(kändes det som då) åhlens, tusenmiljarderkvadriljoner med folk, tempot man hade förr när man var i det är försvunnet helt sen jag flyttade till växjö, PAAANIK, fullständigt osynlig för andra människor, bara springer på en, dyngblöt av svett, HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!
     Ner ti tunnelbanan, skulle ju ta mej ti Hammarby Sjöstad där alla i Jakobs Kling och min pappa befann sej! Checkade lite med dom o så där och vad jag förstod det så sku dom va kvar ett tag till för sen skulle Jenny Jovan o Tåva till Skansen,,! Ok jag hinner! Tog reda på hur man skulle ta sej till Hammarby(som är en historia för sej) o nästan sprang hem till Jenny! Plingade 3 gånger på dörren,,men ingen öppnade*grååååååt* Jajaj,,det var ju bara att ge sej till känna och ringa pappa. Han skrattade åt mej men kom och hämtade mej! Väl hemma, så bjöd Liv oss inklusive Alexandra( Livs dotter) på en av de goaste pizzorna jag ätit;) Och samtalsämnet vid bordet var Pappas julmust han köpt!! hhhahahah!!;)
   Senare skulle minsta syster komma! Pappa drog en luring om att han ville visa henne nåt i sitt sovrum där jag stod gömd,,hoppar fram när hon kommer in o skriker -HEEEJ FISEN! Hon blev så rädd (glad med hoppas jag ) att hon började gråta!! Hhahhahha!
   Slappar och tramsar ett tag,, och sen åker vi hem och överraskar Jenny(igen) Hon blev jätteglad oxå! Kunde dock inte se Tåvas reaktion för hon sov! Vi hade såå mysigt i ett par timmar, tittade på foton och bara pratade och bara var syskon;) ÄLSKAR ER MINA GOA FISAR!( fast det dyker upp oönskade saker i hår och sånt) HHAHAHA! Senare åkte Fisen och jag hem,,hon gjorde sej i ordning, vi eller jag drack lite vin o sen drog vi ner till TJILLI! Rockade röv helt enkelt! Riktigt skoj!
   Söndag kl 14 var det dags för kalas för Tåva!!!  Riktigt skoj var det ! Tårtan var väl inte det godaste hon ätit direkt men,,desto roligare med alla som var där och firade henne!  Saran(såå kul att få se dej igen) ,Stefan och barnen, Micke Eddie och Josse, Ullis, hennes sambo? och deras lilla charmtroll var där oxå!! (förlåt har verkligen glömt namnen) Massor med fart och fläkt var det kan man säga! Paketöppningen var riktigt spännande tyckte Tåva! Lek och stoj och trams bjöds det på under ett par timmarsen blev det lite mys med Pinocchiofilmen i soffan, och gissa vem som var såå inne i filmen..!Hihhihi så otroligt söt
   Sen var det ju dax för lite mat jue..Blev något av favoriten som är korv..:) och självklart Tom & Jerry kex och lite trollbinderi(av moster) till efterrätt!
   Slutade återigen i soffan med lite mys och Shrek! Så skönt!Hade lite svårt och koncentrera mej på filmen för det var  små "SMÅFÖTRI" som faster Kitty skulle sagt som viftade och hade sej hela tiden ..Jag menar kolla bara..Hhihihi,,har ni sett nåt gulligare kanske?;) 
   Senare på kvällen åkte jag tillbaks till Växjö igen..:( Inte alls sugen efter en så mysig helg! Men men,,,Livets hårda skola!
   Idag, Måndag har jag varit i Norrhult hos en goo Vän och kollega o pratat, diskuterat och ätit fantastiska !lussebullar! Hade  kund idag så jag slutade vid 17! Därefter inte gjort nåt mer än o vila min lilla rygg som börjar ta vägen åt,,ehh nåt helt annat håll,,känns inte kul,,har varken råd eller tid att få det skiten igen,,:( Men det kanske är över tills imon!
Nu måste ja dra i bingen!
   PUSS OCH KRAM TILL MIN ÄLSKADE FAMILJ, NÄRA OCH KÄRA!

Kommentarer
Postat av: Jenny å Tåva

Vi är sååååå glada för att du kom å fira Tåvisen, tusen tack älskade syster!! Puss i massor från oss

2007-12-11 @ 09:14:02
URL: http://vitre.blogg.se
Postat av: Anna Troll Prissberg =)

Du är ju tokigt spontan!! =)

Dumma dig, för nu bloggar jag också ;)

Pussar och kramar

2007-12-11 @ 19:55:39
URL: http://xander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0