14 Juli och Soumisemester;)

Äntligen har ha fått tummen ur arslet!! På tiden va,,! Har jobbat så mycke nu att ja inte har orkat! Men nu så kommer första delen från semestern! HUUURRAAAAAAAA för mej!! Hhahhah!
   Japp den 14 Juli (en måndag), kl 08.00 avgick båten från stadsgården och satte av mot Åbo! Med 70 kg sand i ögonen, stress på bildäck o en vääääldigt stor katt i famnen (behöver ja nämna att ja va dyngsvettig?) så kunde vi stjälpa in allt i hytten,,ta det lugnt, ta oss högst upp på däck, pusta ut, ta en cigg, och njuta av utsikten!;) En härlig resa måste ja säga så länge man har bra väder! Åt en underbar buffé, drack lite öl o ja, shoppade lite gott såklart o bara njöt! Timmarna flöt på bra måste ja säga! Efter att båten stannat i Mariehamn så sa d bara sviiischhh så va vi framme! Kl 20 kom vi av båten i Åbo! Resan mot Kantlax gick bra om än lite sömnig( jag alltså) kan ju inte bli annat heller me en katt som är som ett element i famnen! Vi var väl framme i älskade Kantlax hos Mormor vid 01,30 tror jag! Plockade in d nödvändigaste o stöp sen i säng! Så härligt att få krama om mommo när jag vaknade på morgonen sen! Oosa fick sova! Vi ät frukost o satt sen ute på tomten o babbla, rensade rabatter o tog en sväng ner till sjön! Härliga underbara Kantlax hamn! Jaaa första dagarna 2  gick sin gilla gång! Mormor och jag tog våran dagliga tur ner till sjön, fanns en liten dam som har vääääntat och väääntat på att vi ska komma till Finland o hon , ja resten av familjen me var så lyckliga att vi kommit! Jag avslutar här för denna kväll! Nu måste ja hoppa i bingen förstår ni;)
Men njut av lite bilder o var glada att ja äntligen tagit mej för detta;) Hhahahh!!
PUSS PÅ ER ALLA!!!

...........................................................................

Kommentarer
Postat av: Anna P

.. bravo... 14 juli.. det är ju bara.. typ 1 månad sen ;)



Puss goding

2008-08-07 @ 22:23:00
URL: http://xander.blogg.se/
Postat av: Gullfia

Söta ni är.... puss

2008-08-08 @ 10:04:31
Postat av: Jenny

Åh så fint :-) Puss på dig systra mi!

2008-08-08 @ 11:03:37
URL: http://vitre.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Vad roligt att läsa lite om min lilla by! Detta är min sista kväll här hemma!=( Imorgon åker jag hem tillbaka till Uddevalla. Men det ska ju självklart bli skönt att komma hem också och få några dagar för sig själv för att bara slappa. =) Väntar på spänning på fortsättningen! Kramis

2008-08-08 @ 18:09:24
URL: http://annsos.blogg.se/
Postat av: Faster Kettö

Jag tycker Herman ser riktigt sur ut.Vill väl ut till finnbrudarna antar jag men vet inte hur man gör när man väl fått tag på en goding. Han e juh liksom inte riktigt som en hel kille juh. Vilka härliga bilder Jessan å mommo ser gullig u som vanligt. Men var e eldassi? PUSSSSSSS

2008-08-08 @ 20:38:16
Postat av: Pysse

Sååååå fiiiiint!!!

Ses nästa vecka!!!

Kärlek

2008-08-08 @ 22:14:09
Postat av: Inger

Kul att få se foto på mormor, det var väl tio år sen sist. Hon ser jättepigg ut, hur gammal? Du och Oscar är så söta ihop.



Kram

2008-08-11 @ 22:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0