Mot Mexico den 22 Januari! (Del 1)

Måste dela upp det så här för annars får jag sitta här i 5 dygn eller nåt i sträck o det orkas verligen inte;)

   Den 21 Januari vid 18 så begav vi oss med tåget mot Malmö till ett par vänner för att sova över för planet till Frankfurt gick så tidigt på tisdagmorgonen! ( Tack Lisan o Axbro;) )
    Den 22 Januari kl 03,50 var vi nere vid tåget som skulle ta oss till Köpenhamn! Kallt o mörkt! Okristlig tid dom sätter ett tåg på!!!!!!!!! *muttrar och fräser*
Väl i Köpenhamn var vi ju tvugna att fixxa frukost lite snabbt innan vissa blir förvandlade till monster (and you all know who becomes the monster without breakfast right!!)
 Så detta blev det.......så stort glas att det var tugnt att hålla... måste nog erkänna att croisantten ( eller hur det nu stavas ) var godast;)
Väl uppe i luften med dessa EARPLANES ( som skulle passa normala öron var så stora att jag fick skavsår ) funkade rätt så bra ändå även om jag hade galet ont, men trumhinnorna höll iallafall till Frankfurt

Fick se floden Rehn när vi flög;) Första och enda gången jag kommer att se den tror jag, för i Tyskland kommer jag aldrig att sätta min fot efter denna resa;)
 
Hade rätt svårt att sova under resans gång pga öronen, för man sitter bara o väntar på att : när ska det göra ont , när ska dom spricka.. Men aktiverade mej ganska flitigt med kameran, min nya tokbra bok: Lemmy Kilmister och lite soduko;) Kom ju in lite mat då och då med.. Faktiskt helt ok! Efterrätterna är dock inget att ha! Ok jaa ni som känner mej vet väl att lite sovande blev det;) Kan ju sova var som helst ja! Men en hel del gående på planet blev det med i och med att jag är så otroligt lång och verkligen når ner med fötterna i golvet (INTE) så domnar ju dom bort  nu som då *suckar* Men men det är smällar man får ta tydligen! Min älskade Mamma skulle sagt: Ja men du må vara liten , men naggande god;) Älskar dej Mamma;)

Japp,,det närmade sej ¨målet.. Så sjukt förväntansfull att jag när vi kom ner på marken, flygplatsen i Cancun slet ur dom förbannade propparna ur öronen som var sönderskavda! Trodde i det ögonblicket att jag skulle kunnat m ö r d a t nån på riktigt! (Kunde inte lyssna på musik eller röra mina öron på 3 dagar efter detta) *tycka synd*

   Väl framme på vårt underbara hotel ILLUSIÓN BOUTIQUE  drog av oss varma läskiga jeans, jympadojjer (om man inte har nåra jumppadojjor da) tog en dusch och begav oss ut på 5 avenyn för att få tag i något gott att äta och dricka;!)...... Kom faktiskt inte ihåg vad vi tog för mat men förrätten är ju äckligt god mexikansk salsa!! FAAABOLOUS! Strosade lite för att hålla oss vakna..mycket att se.. och plåta! (jag e nog värre än japanerna )

När klockan va 21,30 var det stört omöjligt att hålla sej vaken så vi traska upp och stendog kan jag säga!

   ´Klockan 05,00 slog hon upp sina ögonlock och var tooookpigg!! Väckte Oscar 1 timme senare, knallade ner o köpte lite dricka och tog sen en promenad! Därefter, hungrig som en varg, frukost på hotellet...vilket inte var någon höjdare men man blev iallafall mätt!! Hade hemskt kul me o sitta och lyssna på ett par amerikanska damer..hhahhah Japp sen kan ni ju gissa var Jessan var snabb att ta vägen,... hhahah! Mmmhmmm Playan! (E ju ett badmonster som en favvokarl en gång döpte mej till) Bad, sol och ännu mer gott att dricka! Ni kan tro att ja skulle blir trött på pina colada efter denna resa men ICKE SA JESSAN!!
   
    Med denna bild avslutar jag del 1 i Mexico;)

PUSS O KRAM MINA GOA!!
( Nue ni lite nöjda va, att slappkästin fått tummen ur!!)
  

Kommentarer
Postat av: Jenny

Wihoooo, det var på tiden :D Får se hur länge det dröjer till del 2 nu då hahaha... Love you bruschann

2008-02-13 @ 08:44:32
URL: http://vitre.blogg.se
Postat av: Ann-Sofie

Jaaaa, äntligen! =) Åh, vad roligt att läsa om er Mexico resa. Du/ni har tagit en massa fina bilder. Vi väntar med spänning på nästa uppdatering. Puss och kram

2008-02-13 @ 09:50:02
URL: http://ashtanga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0