Semester 2012

Nu e hon här igen!
   Det är nu dax för Er att få veta vad vi har pysslat med på semestern! Detta är första delen av det hela, och det tar oss på resa till Finland!
 
   Oosa o jag, Bosse fick vara hemma med sin Farmor, tog bilen till Sthlm för att ta färjan från Värtan till Åbo en vacker och solig kväll! Vi åkte denna gång och för första gången med båten Silja Galaxy! Wooow vilken båt jämfört med alla andra vi åkt i alla år! Nåväl, vi lämnade våra saker i hytten och sen gick vi till restaurangen vi bokat bord på, Happy Lobster! Värt varenda krona vill jag lova! Vilket jättefat dom kom in med me olika skaldjur på, räkor, rökta räkor, pilgrimsmusslor, kräftor, havskräftor, musslor, ostron, krabba mm mm! Jesus va vi åt!
   Sen knallade vi runt o tittade på båten o tog en öl i en mysig trubadurbar o sen pös vi till hytti;)
 
   Framme runt 06 tror jag o trötta som galningar i ett grått Åbo så körde vi ett tag men stannade sen på en plats o sov typ en timme! Sen fortsatte den RAAAAKA vägen mot Peltmo på riksåtton!
 
   Vi blev vaaaarmt mottagna när vi kom fram runt lunchtid! Satt o pratade o mös som bara den!
Jag kan säga att detta var så efterlängtat att få komma hit igen så jag kan nog inte ens beskriva det med ord! Lite värk i hjärtat var det när vi åkte förbi vårt älskade hus i Kantlax en dag men inte så farligt som jag trodde att det skulle vara!
   Vi har myst på Villon i Vexäl tillsammans med Stig o Solveig, och även Anki med familj. Var fantastiskt att träffa henne med för det var inte igår! Träffat Anders hans lilla plutt och fru;) Vi har varit på Tischas sand såklart, vi var hos gooooa vänner Jannica o Jan med tre små kottar som vuxit o blivit såna gooa ongan;), träffade en del av familjen Sjövik, varit i både Jeppis o Nykaabii, träffat kära släktingar från Canada, Kenneth och Tanja, Vickey o hennes lilla dotter som blivit stor, åkte även till Margaretha och Mamma Maritha men där var det tyvär ingen hemma denna gång, men vi kommer nästa gång igen det lovar vi!
Jaa vi har myst, blivit bortskämda av Solveigs fantastiska matkunskaper o mått som prinsar helt enkelt men vi , både jag och Oosa konstaterade att 1 vecka faktiskt är för kort!!! Så nesta gang blir e nåu länger!!
 
   Här kommer lite bilder som bevis på att vi njutit;)
 
                                                         
 
Jag återkommer med en hel radda med bilder imon för nu måste jag fortsätta dona!!
 
Puss o kram så länge!

Kommentarer
Postat av: Nillan

Va myyysigt ni ser ut att ha haft..väntar med spänning på fler bilder....*kram*

Svar: D va underbart nillan min vän<3 Kommer mer;)
Miss Jezzie

2012-08-25 @ 21:25:22
URL: http://nillansliv.blogg.se
Postat av: Lejoninnan

To skrivär åm he såm vart menn höjdponkt denhä såman :D Så trevlit ti råkas ijen! Allti foll fräs tå ni kåmbä, lengsan ja ha skratta såde mytschi :D Ventar på ti råk edär ijen!! Ho jike me kameran fyrästin?

Svar: He va nåu miin höjdponkt å golli;) Har it lemna in an enno men ska nåu fa me an imåron!! Jåå ja önska nåu att vi sees snart igen<3 He e nåu härlit ti sii de va såde lyckli!!;)
Miss Jezzie

2012-08-26 @ 08:57:40
Postat av: Lejoninnan

Svar tibax: Veit do att dan bakett ni åkt sto loftin still jäär, kledrin kladda å he jik it ti röör se na så rann sveittin. :( TÅ plåcka ja fram scrapbooken. Ja vart så inspirera åv all fiin papär så ja kliistra 10 LO! Rekård :D 1000 TACK min vän!! Mang kramar!!

Svar: Åhh jissos va råulit golli!!! såå att do bleiv gla o he jöör me å glaa;)poss på de!
Miss Jezzie

2012-08-28 @ 05:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0