Jag tänkte bjuda Er på....

Jag tänkte så här på kvällskvisten bjuda er på nåt smarrigt, va sägs om det?


MÖRK CHOKLADKAKA UNDER PUDRIGT SOCCKERTÄCKE.

8-10 pers

300 g smör
6 dl strösocker
4 ägg
2 dl kakao
1 msk vaniljsocker
1 krm salt
3 dl vetemjöl

Servering
Florsocker, vispad grädde.

1. Sätt ugn på 175 grader. Smörj och bröa en form med löstagbar kant.

2. Smält smöret i en stor gryta. Rör ner övriga ingredienser till en slät smet.


3. Häll ner smeten i formen och baka mitt i ugnen i 30 minuter. Låt kakan svalna och kyl den sedan fram till servering, gärna till nästa dag.

4. Lossa kakan ur formen och lägg den på ett fat. Pudra över florsocker. Servera med vispad grädde.

Låt Er väl smaka!





Puss o Kram


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Mmmmmmm,,,,e e nåt i stil med kladdkaka???? Kanske ska baka den idag då & ha med till Enköping ( åker dit imorgon torsdag över dagen)....Tack för tipset :)

2012-02-29 @ 08:21:03
URL: http://nillansliv.blogg.se/
Postat av: Lene

Gud vad smarrigt det låter/ser ut! Den måste jag ju bara testa inom kort, tack!

2012-03-01 @ 16:46:06
URL: http://navysfamilj.blogspot.com
Postat av: Anonym

Japp Nillan, typ som kladdkaka kan man säga! Faktiskt riktit god;)

2012-03-01 @ 23:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0