DRAGONKYCKLING RECEPT!

INGREDIENSER:

Kycklingfilé (3-4 st)
Salt och Peppar
2 dl vitt vin
3 dl kycklingbuljong
2 vitlöksklyftor
Torkad dragon (efter smak men jag tar en hel del)
Vispgrädde (beroende på hur mycket sås man vill ha, 2-3 dl)


TILLAGNING:

Strimla eller skär i större bitar, kycklingen. Lägg i stekgryta, salta och peppra. Häll på vin, kycklingbuljongen, vitlök pressad och dragon. Det skall täcka kycklingen, vätskan alltså.
Koka upp och sänk sedan värmen och låt puttra i 10-15 min så att köttet är genomkokt.

Ta upp kycklingen ur grytan och koka sedan vätskan i 12-15 min.
Slå sen på grädden , lite mer dragon, smaka av om mer salt el peppar behövs och lägg i kycklingen igen och puttra en liten stund till, typ 10 min.

Servera med ris och en sallad på rivna morötter, riven gurka och salladskål! Jag brukar hälla på olivolja med rosmarin i, vit balsam och Örtsalt Herbamare.

Hoppas att ni gillar det!

Puss o Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

HERRE VA DET LÅTER GOTT, TACK FÖR ETT ENKELT TIPS!!! SKA TESTAS!

2012-03-08 @ 10:20:48
Postat av: Lene

Tack snälla du! Det låter verkligen supergott!

2012-03-08 @ 13:10:51
URL: http://navysfamilj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0