Onsdag 14 Mars 2012!

Hej på Er mina goa!

   Har ni haft en bra onsdag? Det har jag, eller jaa, både och!
Varit en del tårar av maktlöshet och irritation imorse... Blir så jävla på ren svenska, förbannad på hur det funkar, eller inte funkar i samhället och framförallt inom kommunen! Ett gäng efterblivna pundhuvven kan man säga!

   Kortfattat ligger det till så här.. Jag är på väg, eller ja är väl i stort sett utlasad, har jobbat så länge man får utan utbildning. Har sökt en hel del utbildningar för vill ju bli undersköterska med inriktning mot psykiatri.
   Har inte platsat på någon av utbildningarna pga jag har gymnasieutbildning! Som dom så fint uttrycker det, jag är inte prioriterad! Dom satsar bara på såna som inte har nån utbildning alls...

   Sökte då en distansutbildning hos SVOK (svensk vård och kompetensutveckling) som kändes så himla bra! Denna utbildning skulle man ansöka till via sin hemkommun. Gjorde detta.

   Igår fick jag ett brev där det stod, vi har inget avtal med denna samordnare du sökt till så det går inte. Du får söka nåon annan av våra utbildningar! Men för fasen, jag får ju inte gå någon av dom! Ringde o pratade med arbete och välfärd, kommunen alltså o dom sa att nää, det går inte men du kan ringa till vägledningen i kommunen så kan dom hjälpa dej!
   Ringde dit idag, o denne, faktiskt trevlige man, sa att nää du tyvärr har dom sina regler inom kommunen så du kan inte söka någon av deras utbildningar för dom satsar på såna som inte har nåt alls. Jag talade om att jag blir lasad o får jag utbildning så får ja jobba medans o efter utbildning, men nu får ja inget utan måste stämpla o får inte jobba nånstans inom kommunen..Nä sa han d e konstigt men deras regler är så! Paragrafryttare så det fan viner i taket! Tårar och uppgivenhet är bara förnamnet.
   
   Nu har jag sökt en utbildning som landstinget har på 2 år, distans. Men ....den börjar inte förrän i slutet på Augusti...Om jag nu kommer in. Jaa d känns lite hopplöst kan jag säga, vad ska jag kunna få in pengar tills dess, inte lätt att hitta något jobb nu heller;( 

   Tycker allt e så sjukt. Fattar inte hur dessa människor som bestämmer allt tänker.. Eller tänker dom överhuvudtaget?? Tror inte det.

   Annars har jag fixxat o donat lite idag, städat i min pysselverkstad, skapat ett kak o bullfat som blev lite mysigt faktiskt, bakat två limpor, hämtat ut vår snusleverans i stan me Oosa, tittat på lite serie och ätit en underbar paj som Oscar lagat, Skaldjurspaj! Sååå gott!

   Nu är det väl snart bingen tror jag!

Puss o Kram till Er!

   

  


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ååå va jobbigt, fan!! Jag förstår vad du menar. Började 2001 på en skola, skulle blivit fast anställd va 2004, men dom gjorde allt för att dribbla bort de. 2009 tror jag jag fick en bra handläggare på kommunen som verkligen bevakade mitt intresse...å de gick igenom. Tycker de e skit, de jag läser du skriver.

Annonsera om att göra naglar, de e du bra på......tillsvidare. kram

2012-03-15 @ 05:50:52
URL: http://nillansliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0